Jävla faaaaaaaan!!!!!

I fredags eftermiddag gick alla till sina skåp efter sista lektionen.
Alla va glada och så för vi hade ju just haft Elke <3
Jag va bara liiiite cranky eftersom jag sprungit in i ett skåp (smidig som man är) och fått värsta köttsåret på armen.
Men iaf..
Så öppnar jag mitt skåp och kollar mobilen som ligger där på hyllan.
Josefin har sms:at:  "Hej! Vill du vara hårmodell? :)"
"Ja!!!" skriver jag tillbaka för det tänkte jag att det kan ju vara en kul grej.
Jag som ändå tänkt att gå och klippa och slinga mig snart ändå.
Då kan man ju gå dit och få det gratis (Y)
Men det är inte alltid gratis är bäst...

Frisören som var där och skulle styla oss kollade på car och en för att se vad som skulle göras.
När hon bestämt sig om mitt hår sa hon: "Vi gör det vinterblondt med inslag av röd/bruna slingor".
Snyggt tänkte jag och liksom go for it!
Men när jag sedan en dryg timme senare satt i hårtorken såg jag att det inte blivit som JAG föreställt mig iaf...
Mitt hår hade blivit brunare på sidorna, sjaskigt grå/blondtbak i huvudet och jag har LILA RÄNDER på sidorna!!!
Jag fick panik men människa som jag är sa jag inte det till frisören utan till mina kompisar som var där.
Josefin hörde direkt att jag hade gråt i rösten och jag visste inte om jag kunde hålla det tillbaka.
Men när alla sen va färdiga och vi var tvugna att gå så stod vi utanför, jag och några tjejer som blivit stylade.
INGEN VAR NÖJD!
De som blivit blonderade hade en grönaktig ton i håret.
Vissa hade bara fått partier färgade så deras hår såg helt fläckigt ut.
Jag hade (HAR FORTFARANDE!!!) grå daskigt brunt hår med LILA FUCKING RÄNDER!!!
Det är liksom inte ens så det lila smälter ihop med resten av håret för det är verkligen randigt!
När jag kom hem sedan så brast det såklart och jag grät typ halva natten.
Mitt fina blonda hår är förstört :'(
Fan...!

Idag var det meningen att alla "modeller" skulle komma tillbaka till Kungsmad för att bli klippta i håret men jag tänkte: "Fan heller att hon sätter en sax i huvudet på mig efter hon gjort så här!"
Så jag kom dit och sa att jag inte ville vara med mer.
Sen gick jag till Kajsa & Company men där sa dom att om jag skulle avfärga det nu eller färga om det direkt skulle det lila bli orange!
Och det vill jag ju inte heller ha :(
Jag har aldrig varit så här missnöjd med mitt hår :'(
Jag som alltid haft så fint hår..
Usch jag börjar typ gråta nu med bara för jag skriver om det.
Jag har gråtit över det idag.
Grät nästan på bussen hem från stan.
Jag hatar det!
Jag hatar henne!
FAN!

Egentligen vill jag inte gå till skolan sån här men jag måste.
Vill inte missa nånting.
Men fan heller att jag går med det utsläppt!
Jag ska ringa min frisör det första jag gör på måndag morgon och fråga om hon kan göra nåt.
För sån här tänker jag inte se ut länge kan jag lova!
Även om det måste bli brunt så tänker jag inte ha lila ränder i håret.
Jag vill ha tillbaka mitt blonda hår och önskar att jag kunde få det ogjort..
Men den makten har jag inte ens över mig själv.
Men om nån skrattar åt mig i skolan går jag fan hem för detta är inte kul!


//XOXO Lisa <3

Kommentarer
Postat av: Martina

Lider med dig :/

2009-10-03 @ 18:39:49
Postat av: Lisa

tack.. men du har inte ens sett de än :(

2009-10-03 @ 19:08:46
URL: http://lisaoth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0