På återseende!

Goddag kära läsare ;)
Martina är här igen och delar med sig av sitt intressanta liv ;) Händer ju så mycket, så man blir ju helt chockad. Man blir ju nästan rädd, kan en person har så här intressant liv. Hm eller inte, mitt liv är inte så kul för tillfället, skolan har börjat igen and I hate it! :@
Bara för att Lisa skrev om sin dag vill ju jag med göra det, så det får ni stå ut med mohaha XD
Började min dag lika tidigt som Lisa, alltså halv 6 (den personen som bestämde att man skulle börja skolan vid 8 ska jag ha ett allvarligt snack med...). Men som jag nämnt innan så är jag ju en väldigt positiv person, så med lätta steg skuttade jag in på toaletten och kollade mig i spegeln och skrek rakt ut..! Mitt hår har nog aldrig sett värre ut än vad det gjorde då. Poofy kan man ju lugnt säga att det var. Stod åt alla håll och kanter. Men jag bet ihop och ploppade in linserna och tassade tillbaka till mitt rum och tog på mig mina kläder och sminkade mig sedan. Sen tog jag i tur med mitt hår. Plattången och vassaste kammen åkte fram och jag började dra och slita i det. Och slutresultatet blev ju faktiskt ganska bra om jag får säga det själv :)
Trillade ner för trappan i mörkret och tumlade in in i köket och gjorde mig en god frukost, macka, mjölk och (hör och häpna) ett glas med yoghurt, som jag bittert ångrade 10 sekunder senare då jag spillde på mina byxor. En stor fet fläck blev det. Kan ju säga att det såg ut som något helt annat, men det tänker jag inte gå in på här. Ni får använda eran fantasi ;)
Mätt och belåten upp på toa och borsta tänderna och sen var man klar. Men det roliga slutar in där. När man nu bor i ett hushåll med en syster som vaknar av princip ingenting, så måste man alltid va knäpptyst, vilket jag har väldigt svårt för, klumpig som jag är. Och utanför min dörr stod vår kära damsugare och sov. Lyckades krångla mig över den utan att trilla eller välta något. Puh tänkte jag, där klarade jag mig. Men nä det gjorde jag ju inte, utan då smällde jag upp dörren i väggen istället, smidigt Martina. Så förlåt syster om jag väckte dig, i'll make it up to you (some day) :)
Anlände till skolan med bil vid ca kl 7.30. Blickade upp mot den stora skräckfyllda byggnaden och på darriga ben stapplade jag mot skolan. Ekade i korridoren när jag kom gående och man kunde känna handen som kramade runt en och som aldrig kommer släppa taget om en. Förens man tar studenten of course, woho! :D Satt och väntade själv i ungefär sen kom Aliki, alltid lika glad och söt. Satt och pratade ett tag och sen kom Frida och kort där efter Lisa :) Även Elin tog sig till skolan i denna kylan. Orkar inte berätta om lektionerna för det har ju Lisa redan gjort så bra :)
Så nu har jag suttit här tillräckligt länge, men svårt att slita sig från datorn när man lyssnar på så bra musik som jag gör: The Asteroids Galaxy Tour <3 Listen people!
Ha det bra folk så hörs vi snart :)
//Marty

Kommentarer
Postat av: Lisa

hahhaha seriöst ditt hår måste varit extremt POOFY om du såg det utan linserna xD du skulle tagit ett kort ;)

sen förvånar det mig att du klarade dig undan dammsugaren (Y) good job!

fast inte det med dörren men då är det som vanligt ;)

2010-01-11 @ 20:41:16
URL: http://lisaoth.blogg.se/
Postat av: Martina

Men hallå, jag har faktiskt glasögon, tyvärr ;P Jag vet, blev helt chockad själv med ;) Var ju för bra för att vara sant xD

2010-01-12 @ 21:14:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0