Länstrafiken suger!

Tjena mittbena som man säger.. ja, jag vet inte var.. men skitsamma :P
Jag tar väl upp ifrån där jag lämnade er när jag skulle bort till Elin.

Ja, vi gick upp och åt klockan 11 som sagt. Sen skulle vi ha gympa ju.
Hoppa studsmatta, spela badminton och pingis lite random som man ville stod på schemat :P
Inte första gången som vi får göra i stort sett vad vi vill på en gympalektion. Men det är ju rätt soft ;)

Sen hade vi ju detta nya ämnet "Etik och livsfrågor". Som alla typ kom försent till på grund av gympan.. ehh.. ja.
Hur som haver.. Läraren hette Lotta och hon verkar vara ganska trevlig :) Men visst har Teknikums lärare visat oss många gånger att skenet kan bedra så jag ska egentligen inte säga för mycket än ;)

På den lektionen fick vi iaf börja med att rita upp våran hand på ett papper i en liten loggbok vi fick.
Sen skulle man skriva i fingrarna (en sak i varje), något som man blev glad av.
Jag skrev: VÄNNERNA, POJKVÄNNEN, FAMILJEN, SKRATTA och VARA MIG SJÄLV.
Dom flesta skrev iaf dom första tre ;)
Sen pratade vi lite om det som stod i boken och helt plötsligt var klockan 3 och det var dags att sluta.

Jag, Martina, Aliki och Olivia gick ner till stationen och Martina sa: Vi tar kosta-bussen.
Okej sa vi andra och hoppade på.
Men när Martina hade hoppat av i Kårestad så körde inte bussen.
Jag tänkte att: Vafan är det nu som är fel??!
Ville verkligen hem.
Då såg jag att busschauffören hoppade av bussen och gick iväg så jag inte såg han.
Sen kom han tillbaka och sa i högtalarna att vänster fram-broms var överhettad så det inte gick att köra med den eftersom risken var stor att det skulle börja brinna.
Det luktade as av att med..
Great.. tänkte jag. Inte ska man väl få komma hem idag, nej nej Lisa ska inte hem när hon vill, vi håller kvar henne bara för att hon vill hem.
Jävla cp!
Sen sa han att: Vi kör fram till Furuby (typ 300 meter ifrån) och så får en buss komma från Lessebo och hämta upp er.
När vi var framme vid Furuby var klockan 16.05. Alltså exakt den tiden som den skulle varit framme i Hovmantorp.
Kul va..
Så satt vi på bussen och väntade och väntade.
Sen började folk gå av och det gjorde jag med så småningom.
Sen kom bussen från Lessebo vid typ 16.25.
Jag skulle alltså varit hemma för länge sen egentligen!
Sen när jag väl var framme på min hållplats var klockan 16.37.
Jag hade alltså förlorat en halvtimme på det här!
Jag som verkligen ville hem!
Blir så lack på länstrafiken :@
Tåg är likadana..
Fan! Byt ut bussarna då när dom håller på att bli för gamla!

Men nu ska jag inte klaga mer på det ;)
Jag är inte sur längre ;D
För Christoffer ska ringa vid 8-tiden <3
Sen kommer han ju imorn!! :D Yay! <333
Älskar dig pojken min <3333



//XOXO Lisa <333

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0