Jag har tagit studenten! FY FAN VAD JAG ÄR BRA!!!

Igår var den bästa dagen i mitt liv so far!
Fy fan asså, den var helt perfekt! Allt var perfekt!
Vädret, champangefrukosten, klassfotot, mentorerna, lärarna, minglet, lunchen, OP-priset, UTÅKET!, flaket, cabben, gästerna, presenterna, maten, taggningen inför kvällen, kvällen på Grace, musiken, mina helt fantastiskt underbara vänner! ALLT VAR PERFEKT!
Jag älskar alla i OP08A och jag kommer sakna er något otroligt mycket!
Studentdagen var verkligen något som var värt att vänta på. Det var den bästa dagen i mitt liv och jag har aldrig haft så roligt samtidigt som det var sorgligt.

Dagen började med att jag klev upp klockan 04.30 och hoppade in i duschen. Där stannade jag i en timme eftersom jag duschade, rakade allt, hårinpackning, ansiktsmask ja, you name it! Sen fixade jag i ordning mig och klockan 7.00 körde jag och pappa till stationen för att hämta Tobbe och Bajjen. Vi åkte sedan in till stan till Isabelle där alla i klassen kom efter hand och vi hade våran champangefrukost!
Vid ca klockan 9.00 gick vi till bussen och åkte till Teknikum. Där sprang vi runt och skrek och hade oss! Sedan vid klockan 9.50 tog vi klassfoton i dungen mellan Teknikum och Katedral. Jag, Martina, Malin och Elin tog porträttbilder på oss också <3
När vi tagit klart bilderna så samlades alla i vårt klassrum där vi en gång börjat vår resa för tre år sedan. Mentorerna var där och några lärare. Vi hade musik-quiz, fikade, pratade, skrattade och grät. Innan vi skulle bege oss till matsalen så fick vi alla varsitt djur runt halsen med hälsning från våra lärare och mentorer. Usch vad jag är blödig!
Mingel utanför matsalen var det sedan så där gick vi omkring lite. Klockan 12.00 var det dags för lunch i matsalen. Det var mycket trevligt och service-personalen hade gjort så fint på borden och överallt. Rektorn pratade lite och Go Tech delade ut ett pris till tre elever som gick teknik. Sedan delades silverpassaren ut till de personer på varje program som fått bäst betyg på gymnasiet. Elin i min klass fick det priset för omvårdnadsprogrammet! Grattis Elin!!!
Jag fick ett pris som var nystiftat i år! OP-priset heter det och det gick till mig i A-klassen och till Ida i B-klassen. Det handlade typ om att man hade social kompetens och varit en mycket god vårdare och så vidare. Man fick typ ett papper där det stod en massa bra saker och ett presentkort fron Bokia på 1000 kr. Jag brukar typ aldrig vinna något så det var superkul! Alla i klassen skrek Lisa Lisa Lisa Lisa Lisa också och det var en härlig känsla! Ni är helt awesome allihopa! <3
När lunchen var slut vid 13.30 var det bara en låååååång halvtimme kvar till UTÅKET!
När klockan var 14.00 öppnades de stora fönstrena ut till rutshkanan och alla skrek lika crazy!!!
EN08 hade vunnit skattjakten så de fick åka ut först. Sedan var det EC08AU, EC08DA, EC08EL, LL08 och efter dom var det den bästa klassen!!! OP08A!!!!!! Efter oss var självklart OP08B, RS08, TE08A och TE08B.
Min klänning kasade givetvis upp så allt syntes och jag trillade pang bom på madrassen xD men vad gör man inte för att bjuda på sig själv? ;)
Anitha och Lotta (lärare) åkte också ut för Anitha ska förtidspensionera sig och Lotta ska bli lärare på Universitetet istället.
Sedan var det bara att leta upp sina päron! Jag såg min skylt, haha så söt bild! Jag fick en massa saker runt halsen och jag var så lycklig :D
Sedan gick jag bak till flaket och där satte det igång efter ett tag. Vi åkte iväg och vi åkte nog i en och en halv timme, nästan två kanske! Men det var så jäääävla kul! Och tack vare den trippen har jag ingen röst idag men vad gör det?! Totaly worth it!
När flaket åkte tillbaka till Teknikum åkte jag och Martina hem till oss själva i Karl-Martins cabbe! Awesome!
Sedan kom jag hem och efter ett tag kom alla gäster! Presenter och en massa grattis-hälsningar fick jag. Vi åt och sedan var det presentöppning! Jag fick hur många fina saker som helst och jag är så tacksam över allt! Tack igen för alla presenter! Sedan fikade vi och vid 21.00 åkte jag och mamma till Kårestugan där Martina hade sitt studentfirande. Vi åkte med Mattias in till stan och dit kom även Malin och Elin lite senare. Vi gick in på Grace och efter ett tag var alla helt plötsligt där!
En helt galen kväll/natt med många skratt och mycket dans med världens bästa människor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0