Att bli sjuksköterska är svårt!

Damn! Vi ska ha tenta näst nästa torsdag. Men det är inte det jag är oroad för. Det är för att måndagen efter tentan börjar medicinkursen och måndagen efter den har vi en tenta på skelettet och musklerna. Och då menar jag inte dom fjuttigt få ben och muskler vi lärde oss på gymnasiet utan typ ALLA ben och muskler vi har! Okej kankse inte dom här minsta i handen osv men vafan! Hela sjukt!!! Det känns som det spelade skitmycket kvitta att jag gick omvårdnad över huvud taget för jag kan ju typ ingenting i jämförelse.
Okej, jag trodde verkligen inte det skulle bli lätt. Men detta är heeelt sjukt!!!
Men det är bara att kämpa på antar jag. I helvete heller att jag hoppar av. Det gör jag bara inte. Men det är riktigt tufft. Shit..

Idag har jag haft föreläsning hela dagen. 8-15.30.
Det har handlat om sekretess, sjuksköterskan historia (redit intressant!), vårdförbundet, svensk sjuksköterskeförening och lite sånt smått och gott. Mer information än föreläsning kanske.
Igår hade jag examinationsseminarie. Det gick bra och min grupp fick inte allt för mycket kritik. Men man märker vilken skillnad det är på gymnasiet och universitetet återigen. Åse på Teknikum tyckte typ alltid att allting gick bra när man hade muntlig redovisning och hon kunde säga: ja, men detta var första gången ni arbetade så här så det har jag överseende med. På universitetet säger dom typ så här: okej, det är fel som ni gjort där och så får ni inte göra om fler gånger för det är viktigt i alla arbeten och på tentamen och det var inte så bra det ni gjort där... osv. Man bara: okeeej.. vi har typ aldrig gjort detta innan men okej. Så dom har typ inget överseende. Men det är bara att göra det bästa av situationen. Man får ju iaf konstruktiv kritik så man kan ändra sig till nästa gång.

Imorn ska jag gå ner till Kaskad och köpa ett 3-månaderskort. Då får man både träna på gymmet och simma i 25-metersbassängen. Nu ska jag börja träna igen. Sen ska jag givetvis plugga som varje dag.





//XOXO Lisa <3

Kommentarer
Postat av: Sophie - ensamstående, ung tvillingmamma

Verkar riktigt tufft! Kämpa på, klart du inte ska hoppa av! Hur långt har du kvar? :)

2011-10-20 @ 01:13:25
URL: http://round-and-round.bloggplatsen.se
Postat av: Lisa

Ja det är det :O mycket man inte förstår ^^ nej jag ska verkligen inte hoppa av! Jag är bara på första terminen så jag ska kämpa nu i tre år :)

2011-10-20 @ 16:38:37
URL: http://lisaoth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0