Evigheter sedan!

Okej, nu har jag fått påminnelse av Martina att jag inte skrivit på typ 3 år eller nåt. Så kanske dags att uppdatera.
Jag har faktiskt haft en del att göra! Man får inte skylla på det? Nej.. nehe.. aja men då får jag väl hitta på en bättre ursäkt då..
Iaf, jag har suttit nu ett par veckor och skrivit ett litet paper på tre sidor om en situation jag var med om på vårdcentralen när jag var där vecka 9.
BORING!
Inte vårdcentralen alltså utan papret. Det är typ som ett litet projektarbete kan man säga. Med bakgrund, syfte, analys, resultat, diskussion, referenser och all sån skit som bara är exremt tråkigt.
Inte nog med det så måste man ha refereser ur både kurslitteratur och vetenskapliga originalartiklar från olika sidor från internet som bara vi studenter kan använda typ.
Blaha blaha tycker jag men tydligen är det viktigt eftersom vi inte bara får en yrkesexamen utan också nån form av forskar-blabla-veteskaplig-typ-akademi-skit examen också.
Hur som!
Det går bra i skolan annars förutom att det är mycket att göra just nu. Denna kursen (I patientens och familjens värld) är skitflummig och vi har haft gruppinlämningar, enskilda inlämningar, seminarier och vi ska även ha examinationsseminarie i ett situationsspel. Man bara: men hallå! Jag sökte till sjuksköterskeprogrammet, inte nån jäkla teateruppsättning. Aja, tråkigt!
Jag ska ha praktik på Kvarngården i Ingelstad vecka 13-17 iaf så då blir det ju lite praktiskt istället.
Fastän vi har jobbiga uppgifter som ska göras där med.. längtar ihjäl mig tills jag är klar med det här så jag kan jobba istället ^^
Jag har ju fått sommarjobb nu med! På avd 4 på CLV. Det är typ stroke, hjärntumörer, MS, parkinson och lite sånna hjärnsjukdomar. Ska bli mycket kul och enhetschefen verkade mycket positiv till mig.
Jag ska försöka vara på olika ställen varje sommar nu hade jag tänkt, när jag ändå har chansen. Så man får se lite så man vet vad man vill och inte vill jobba med när man väl är klar sen :)
Jaha, nu tog kreativiteten slut här.. vad ska jag mer skriva om? Sorgligt att detta är allt som hänt mig på över en månad sedan jag sist skrev xD
Aja, mitt liv är väl inte det mest händelserika just nu. Alla på facebook dom bara reser och shoppar och reser och shoppar. Klart man blir sugen som fan men jag får tänka att jag bara har två år kvar och sen kan jag med resa och shoppa hur mycket jag vill. Jag är ju bara 22 år då så jag är minsann fortfarande ung :D
Sen ska jag ju till Uganda med sista terminen om allt blir som det ska. Jag är uppskiven och har garanterat en plats men blir det krig där nere eller nåt lagom tills jag ska dit så ändras ju planerna. Det hoppas jag verkligen inte dock, varken för deras skull som bor där eller för min skull som vill åka dit.
Hmm.. vad ska jag mer skriva..?
Nä jag kommer inte på nåt just nu men jag får väl försöka vara lite mer daglig, så att säga, i mina uppdateringar. Hehe!
(Kollade btw på studentbilder igår och jag saknar det så mycket! Hela Teknikum-tiden egentligen! OP08A <3)
Saknar mest Martina, Malin och Elin <3333
//XOXO Lisa <3

Kommentarer
Postat av: Marty

Äntligen, minst en uppdatering i veckan, tack :)

2012-03-17 @ 23:00:52
URL: http://shaggadelic.blogg.se/
Postat av: Lisa

Haha ska försöka ännu mer än så :)

2012-03-18 @ 06:33:11
URL: http://lisaoth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0